Att inte äta kött

Jag har länge velat bli vegetarian. Jag har länge vetat att jag kommer att bli vegetarian. Nu kanske ni undrar "varför vill jag bli det, kött är ju jättegott". Nja, jag skulle väl inte direkt säga att jag tycker det är gott. Hela mitt liv har jag aldrig gillat griskött (ja, jag tycker inte om bacon) och heller inte stora köttbitar. Fisk var jag aldrig riktigt heller förtjust i och det slutade med att jag inte åt det heller. På senaste tiden har jag inte kunnat äta annat än nötkött (som först blivit malt till färs) och kyckling. Men nu tycker jag heller inte att det är aptitligt längre. Så för min del är det rätt naturligt att vilja gå över till att vara vegetarian eftersom jag ändå alltid vetat att det kommer att hända.
 
Vegetariska produkter (quorn, soja osv.) har jag aldrig någonsin haft problem med. Kött har jag alltid haft problem med smak och konsistens och jag brukar alltid sitta och pilla bort delar som jag tycker ser lite "halvdåliga" ut. Vegetariska maträtter har jag aldrig problem med att smaka och äta eftersom jag vet att det inte finns något kött i ,så därför kan jag alltså bara njuta av min mat utan att oroa mig för senor eller missfärgade köttbitar. Hela vår frys är praktiskt taget fylld med soja- och quornprodukter och jag måste säga att det är så skönt att det finns så många alternativ till kött. Det blir mycket enklare att istället för att laga en helt annat maträtt till mig så kan jag bara byta ut köttet till något annat. Och grönsaker älskar jag så det är inte heller något problem.
 
Vad jag vill säga med detta är att jag nu äntligen, efter ett tags funderande, besämt mig för att bli vegetarian. Jag har tvekat lite tidigare, då det skulle bli lite jobbigt eftersom att jag är den enda hemma som har planer på att bli vegetarian. Dock på senaste tiden så har jag ätit nästan bara vegetariskt och jag har den vegetariska menyn i skolan. Jag vill helt enkelt inte äta kött och jag känner inget tvång att göra det heller. Jag äter det min kropp vill ha och mår bra av helt enkelt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/URL:

Din kommentar:

Trackback